Zameranie

    Kým človek nájde uspokojenie v práci a v živote musí prejsť zložitou cestou. Možnosť nazrieť do reality života, ukázať jeho úskalia, a tak priviesť študentov k uvažovaniu nad nimi, aby ich mohli ľahšie prekonať. Prekročiť rámec základných informácií o spoločenských javoch, s cieľom vypestovať vzťah k svojej krajine, k jej kultúre, k ľuďom a prebrať zodpovednosť za ďalší rozvoj, to všetko v sebe skrýva   sústava spoločenskovedných predmetov NoS, Etv a Esv, ktoré sa najviac  podieľajú na osobnostnej výchove študentov a ich dozrievaní v uvedomelých  občanov.

    Osnovy týchto predmetov nie sú dogmou, naopak je to otvorený systém vyžadujúci si obmieňanie, dopĺňanie alebo redukciu. Vyučovanie jednotlivých predmetov je teda flexibilné s možnosťou využitia rôznych metód, foriem a zdrojov. So zreteľom na  tieto požiadavky a v záujme efektívnosti  učebného procesu vypracovali  členovia PK tematické plány.

Výchova prosociálnej osobnosti, ktorá má svoju identitu a koná v súlade so svojimi zásadami  je možná len erudovaným učiteľom využívajúcim dobrý kontakt so študentmi a dbajúcim na  všestrannosť i vedeckosť informácií. Odbornú pripravenosť si preto členovia PK zvyšujú sledovaním odbornej tlače a literatúry. Aktuálnosť svojej činnosti si overujú pravidelnou účasťou na školeniach a prácou v profesijných združeniach / napr. Filozofická spoločnosť /.

 Podnecovanie tvorivosti a fantázie študentov, kultivovanie vkusu smeruje cez kontakty s umeleckou a mimoumeleckou skutočnosťou ku kultivácii osobnosti s pozitívnym vzťahom k národnej tradícii, k vytvoreným hodnotám, k prírode. Tieto kontakty zabezpečujú pre študentov členovia PK návštevami kultúrnych inštitúcií / divadlá, galérie a pod. / a exkurziami.

Kvalita osvojenia základných informácií sa overuje a hodnotí prostredníctvom ústneho skúšania a didaktických testov. Schopnosť študentov aplikovať problematiku v širšom kontexte v praxi sa overuje cez riešenie problémových úloh.

Na NoS, keďže ide o maturitný predmet,  sa kladie veľký dôraz na zvládnutie prezentácie učiva. Dôležitou súčasťou je vyžadovanie všeobecnej rozhľadenosti študentov, ktorá je predpokladom úspešného zvládnutia prijímacích skúšok na VŠ.

Do rámca mimoškolskej činnosti obsahovo blízkej patrí aj činnosť Debatného klubu, v ktorom študenti majú možnosť rozvíjať svoje komunikačné zručnosti.

 

PK sa stretáva trikrát ročne. Na zasadnutiach sa vymieňajú skúsenosti z pedagogickej praxe, riešia aktuálne problémy, sprostredkúvajú informácie zo školení, tlače a pod.