Korytnačie príkazy
- k:=TKor.Create( x, y, uhol
); špeciálna konštrukcia na vytvorenie korytnačky
- na pozícii x, y
sa vytvorí korytnačka so smerom uhol
- pero je spustené a je čierne tenké
- uhly sú v stupňoch 0..359 (môžu byť aj nie celé čísla)
- uhol 0 je na sever; ostatné
uhly sa určujú v smere otáčania hod. ručičiek
- ani x a y
nemusia byť celé čísla
- skrátený tvar k:=TKor.Create;
bez parametrov znamená, že korytnačka sa vytvorí v strede plochy
- k.Dopredu( dĺžka_kroku );
- nemusí byť celé ani kladné číslo
- k.Vpravo ( uhol );
- k.Vlavo ( uhol );
- k.ZmenSmer ( uhol );
- korytnačka nastaví svoj smer na hodnotu uhol
- k.PH;
- k.PD;
- k.ZmenXY( x, y );
- ak je pero dole, tak sa kreslí čiara
- k.ZmenFP( farba );
- farebná konštanta (clBlack, clRed, clBlue, ...)
- ako farba sa môže použiť aj konštrukcia RGB( číslo, číslo,
číslo ), kde čísla môžu byť z intervalu <0,255>
- k.ZmenHP( hrúbka );
- ľubovoľné celé kladné číslo
Projekt s korytnačkou
- objekt korytnačka je definovaný v programovej jednotke KorUnit
- aby sme s týmto objektom mohli pracovať v Delphi, musíme do nášho
programu pridať riadok:
- okrem toho musíme zadeklarovať "korytnačiu" premennú, napr.
identifikátor k
- pozrite program, ktorý pomocou korytnačky kreslí štvorec so stranou
100:
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs;
type
TForm1 = class(TForm)
Image1: TImage;
Button1: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form1: TForm1;
implementation
uses
KorUnit;
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
k:TKor;
i:integer;
begin
k:=TKor.Create;
for i:=1 to 4 do begin
k.dopredu(100);
k.vpravo(90);
end;
end;
end.
návrat